czwartek, 14 sierpnia 2014

W walce z trądzikiem - Brevoxyl

Witajcie :)


Jakiś czas temu powyskakiwały na mojej twarzy, a szczególnie na szyi poniżej linii żuchwy ogromne, ropne krosty, które sprawiały ból i były nieprzyjemnym widokiem. Nigdy nie miałam większych problemów z trądzikiem i byłam zaskoczona kiedy pojawiało się ich coraz więcej, aż w końcu cała szyja i większa część twarzy były pokryte okropnymi syfami.. Nie chciałam od razu lecieć do dermatologa, więc poszłam do apteki i poprosiłam o coś skutecznego na trądzik. Pani poleciła mi brevoxyl..

Brevoxyl
Kiedy należy stosować Brevoxyl i sposób jego działania?
Brevoxyl jest stosowany w leczeniu trądziku pospolitego, a zwłaszcza jego formy zaskórnikowej i grudkowo-krostkowej.

Lek:

  • zmniejsza liczbę bakterii powodujących powstawanie zmian trądzikowych,
  • ogranicza ilość zmian trądzikowych,
  • hamuje tworzenie nowych zaskórników otwartych i zamkniętych,
  • złuszcza warstwę rogową naskórka ułatwiając w ten sposób usuwanie zaskórników oraz odblokowanie porów skóry.

Zastosowane w Brevoxylu podłoże, tzw. hydrobaza, ogranicza ryzyko wystąpienia podrażnień oraz zwiększa skuteczność działania leku.

Co zawiera Brevoxyl?
Brevoxyl zawiera 4% nadtlenek benzoilu jako substancję czynną.
Preparat zawiera również: alkohol cetylowy, alkohol stearylowy, simeticon (emulsja), alginian propylenoglikolu, dimetyloizosorbid, substancja zapachowa X-23304, woda oczyszczona.
Brevoxyl jest dostępny w tubach po 40g.


Jak stosować Brevoxyl? 
Informacje przed zastosowaniem Brevoxyl
Preparatu nie powinny stosować osoby z nadwrażliwością na nadtlenek benzoilu lub jakikolwiek inny składnik preparatu.
Unikać kontaktu z oczami i ustami. Ostrożnie stosować na szyję i inne wrażliwe miejsca na skórze.
Brevoxyl może odbarwiać kolorowe tkaniny łącznie z ubraniami, ręcznikami i pościelą. Należy uważać przy kontakcie tych materiałów z lekiem Brevoxyl. Podobnie jak inne leki, Brevoxyl należy przechowywać w miejscu niedostępnym dla dzieci.

Jak stosować Brevoxyl?
Brevoxyl należy używać 1-2 razy dziennie. Przed zastosowaniem umyć miejsca ze zmianami chorobowymi łagodnym środkiem myjącym i wodą. Stosować Brevoxyl nie na pojedyncze zmiany lecz na całą powierzchnię skóry dotkniętą trądzikiem. Opuszkami palców rozsmarować niewielką ilość kremu. Jeśli nie wystąpi wyraźne podrażnienie skóry, można użyć większą ilość leku Brevoxyl.
Przed użyciem leku umyć ręce.

Inne informacje dotyczące stosowania leku Brevoxyl.
Pełny efekt działania leku Brevoxyl występuje zwykle po kilku tygodniach stosowania. Jest to normalne w leczeniu trądziku. O ile lekarz nie zaleci inaczej terapię należy kontynuować przez co najmniej 3 miesiące.
W przypadku makijażu, należy go usunąć bezpośrednio przed użyciem leku Brevoxyl. Po wyschnięciu kremu można ponownie nałożyć makijaż.

Działania niepożądane
Brevoxyl może powodować lekkie pieczenie i uczucie ciepła, szczególnie kiedy jest stosowany po raz pierwszy. Może również występować złuszczanie i zaczerwienienie skóry podczas pierwszych tygodni stosowania kremu. Objawy te są normalne, jeśli jednak powodują one zaniepokojenie można przerwać na kilka dni stosowanie leku lub przez pewien okres używać go rzadziej. W przypadku wystąpienia silnego pieczenia, złuszczania, swędzenia lub innych działań niepożądanych nie wymienionych w ulotce należy przerwać stosowanie leku Brevoxyl.

Warunki przechowywania
Brevoxyl powinien być przechowywany w temperaturze pokojowej (poniżej 25°C) Nie stosować po upływie terminu ważności podanej na opakowaniu. 



Moja opinia:
Krem używałam raz dziennie, na noc. Trzeba uważać i po posmarowaniu dokładnie umyć ręce, ponieważ może odbarwiać ręcznik.
1 tydzień. Podczas pierwszych dni używania kremu występowało lekkie pieczenie, ale już po kilku dniach mniejsze krosty zaczęły znikać, a te większe wysychały. Pod koniec tygodnia pojawiło się łuszczenia twarzy oraz szyi. Skóra na policzkach była szorstka.
2 tydzień. Skóra na szyi i brodzie bardzo silnie się łuszczyła. Przez dwa dni po posmarowaniu bardzo silnie szczypała mnie skóra na szyi. Po mniejszych krostkach, które wyskakiwały szczególnie na czole nie było już śladu, te większe były wysuszone i zaczynały powoli znikać. Pojawiło się natomiast uczucie ściągnięcia.
3 tydzień. Zniknęło łuszczenie. Skóra była fajnie nawilżona. Po krostach zostały tylko blizny, które zaczęłam smarować kremem Alantan Plus.
4 tydzień. Na czole, policzkach i brodzie zaczęły wyskakiwać spore krostki. Być może dlatego, że jestem przed okresem. Mam nadzieję, że samo minie.. Blizny po większych krostach są już prawie niewidoczne. Nie występuje już pieczenie, ani łuszczenie.

Zrobię teraz 2 tygodniową przerwę i zobaczę jak będzie się zachowywać cera. Jeżeli będzie konieczność to będę kontynuować kurację. Ogólnie jest bardzo zadowolona z działania, bo pozbyłam się wielkich ropnych krost. 


Miałyście do czynienia z tym kremem?

5 komentarzy:

  1. Miałam i pomagał średnio - u mnie wywołał duże wysuszenie skóry :( Strasznie się łuszczyła

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbowałam i może pomaga ale na krótki czas. No chyba, że trądzik jest spowodowany niewłaściwą pielęgnacją lub jakąś alergią... Ale nie działa raczej na poważny, nawracający trądzik na dłuższą metę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja nie miałam nigdy problemów i tak myślę, że trądzik powstał na skutek jakiejś alergii.. Mam nadzieję, że już nie wróci!

      Usuń
  3. Kiedyś go używałam i byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie się nie sprawdził :( złuszczał mi bardzo skórę.

    OdpowiedzUsuń