czwartek, 14 listopada 2013

Humektanty

Czym one właściwie są?

Humektanty to silnie higroskopijne substancje, dobrze rozpuszczalne w wodzie, które mają zdolność do trwałego wiązania i zatrzymywania wody z otoczenia, dzięki czemu pełnią one rolę naturalnego rezerwuaru wody w skórze. Zadaniem humektantów jest zwiększenie zawartości wody w warstwie rogowej naskórka - wiążąc wodę w skórze  => przeciwdziałają jej utracie, dzięki temu skóra staje się nawilżona, napięta i bardziej elastyczna. 

Humektanty wykorzystywane są w kosmetyce jako nieokluzyjne składniki nawilżające. W przypadku skóry suchej samodzielnie stosowane mogą nie dawać poczucia wystarczającego nawilżenia, dlatego powinny być łączone z emolientami. [źródło]

Przykładowe humektanty:
  • aloes
  • miód
  • gliceryna
  • kwas hialuronowy
  • glikol propylenowy
  • sorbitol
  • mocznik
  • kwas mlekowy
Jak na mnie działają humektanty?

Płukanka miodowa: włosy był po niej mega miękkie, błyszczące i podatne. Delikatnie podkreśliły skręt włosów. Włosy się nie puszyły i nie wywijały we wszystkie strony.

Pisałam już kiedyś o masce do włosów z ziaji TU
Chciałam ją jakoś ulepszyć, więc zmieszałam ją z gliceryną (humektantem) oraz skrobią ziemniaczaną. Po tej masce włosy były idealne! Nie puszyły się jak to zwykle bywa po myciu, były gładkie jak po użyciu prostownicy. Muszę się tu przyznać, że dawno nie dostarczałam im składników z gruby humektantów, na które moje włosy reagują bardzo dobrze. Widocznie brakowało im tego. Widzę, że nie są takie smętne tylko fajnie się układają, nie sterczą także te pojedyncze włoski. 
 Jestem bardzo mile zaskoczona moją nową stuningowaną maską :)

Pozdrawiam :)

5 komentarzy:

  1. ja bardzo lubię dodawać glicerynę do masek i odżywek. A z domowych sypkich dodatków serdecznie polecam kakao. U mnie efektem były niesamowicie nawilżone włosy:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kakaa jeszcze nie doszłam, ale na pewno wypróbuje :)

      Usuń
  2. Ja ostatnio się bawię aloesem i mocznikiem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuje za ciepłe słowa i zapraszam na kolejne nowości ;)

    OdpowiedzUsuń